Wat is een Tone of Voice?
Een tone of voice kun je het beste beschrijven als de ‘stem’ van jouw bedrijf of merk, oftewel de toon waarop je naar je doelgroep communiceert. De tone of voice komt naar voren in alle externe en interne communicatie van je bedrijf. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor een formele, informele, speelse of grappige tone of voice.
Waarom is een Tone of Voice belangrijk voor jouw bedrijf?
Het is vooral belangrijk dat de tone of voice van jouw bedrijf past bij wat je wilt uitstralen. Wanneer je een hip, jong bedrijf bent in de kledingindustrie, is het niet slim om voor een zakelijke en formele tone of voice te kiezen. Daarmee spreek je jouw doelgroep namelijk totaal niet aan. Zolang je een passende tone of voice kiest, en deze zo veel mogelijk doorvoert in jouw communicatie-uitingen, zorgt dit voor meer verbinding met de doelgroep en dat is natuurlijk wat je wilt bereiken.
Hulp nodig bij het kiezen van een Tone of Voice?
Weet je niet goed hoe je een juiste tone of voice kiest of hoe je deze consistent door moet voeren? Dan staat Bernheze Media voor je klaar. Neem gerust contact met ons op en wij helpen je graag verder.